De hypotheekrente is de afgelopen week flink gestegen. De rentes staan nu op het hoogste punt sinds begin 2014. Vrijwel alle hypotheekverstrekkers verhoogden afgelopen week hun hypotheekrentes.
De hypotheekrente is de afgelopen week flink gestegen. De rentes staan nu op het hoogste punt sinds begin 2014. Vrijwel alle hypotheekverstrekkers verhoogden afgelopen week hun hypotheekrentes.
Hoewel de angst voor klimaatrisico?s toeneemt, neemt niet iedereen maatregelen om de financiële schade daarvan te verzekeren. Uit onderzoek van ING blijkt dat bijna driekwart (73 procent) van de woningbezitters nauwelijks nadenkt over risico?s die het woongenot zouden kunnen beïnvloeden.
Hoewel de angst voor klimaatrisico?s toeneemt, neemt niet iedereen maatregelen om de financiële schade daarvan te verzekeren. Uit onderzoek van ING blijkt dat bijna driekwart (73 procent) van de woningbezitters nauwelijks nadenkt over risico?s die het woongenot zouden kunnen beïnvloeden.
De detailhandel heeft in augustus 1,7 procent meer omgezet dan in augustus 2021. Dat meldt het CBS, die er meteen bijzegt dat er wel minder werd verkocht. De omzetstijging is met name te danken aan de hogere prijzen.
De detailhandel heeft in augustus 1,7 procent meer omgezet dan in augustus 2021. Dat meldt het CBS, die er meteen bijzegt dat er wel minder werd verkocht. De omzetstijging is met name te danken aan de hogere prijzen.
De Nederlandse industrie is in september voor het eerst in twee jaar gekrompe. Volgens de Nederlandse Vereniging voor Inkoopmanagement (Nevi) komt dat vooral doordat productiebedrijven vorige maand veel minder nieuwe orders kregen.
De Nederlandse industrie is in september voor het eerst in twee jaar gekrompe. Volgens de Nederlandse Vereniging voor Inkoopmanagement (Nevi) komt dat vooral doordat productiebedrijven vorige maand veel minder nieuwe orders kregen.
Het aantal klachten dat binnenkomt bij verzekeraars blijft dalen. In 2021 kwamen 125.000 klachten binnen, en dat is een daling van 18 procent ten opzichte van 2020. Daarnaast ging de afhandeling van klachten door verzekeraars vorig jaar vlotter. Dat blijkt uit cijfers van de Autoriteit Financiële Markten (AFM).
Het aantal klachten dat binnenkomt bij verzekeraars blijft dalen. In 2021 kwamen 125.000 klachten binnen, en dat is een daling van 18 procent ten opzichte van 2020. Daarnaast ging de afhandeling van klachten door verzekeraars vorig jaar vlotter. Dat blijkt uit cijfers van de Autoriteit Financiële Markten (AFM).